pattygroen.reismee.nl

Laatste reisverhaal......

Goedemorgen lieve mensen, vandaag vroeg op om mijn laatste blog te schrijven. Ik vind het jammer dat dit alweer mijn laatste update is over het reizen zelf, wat een heerlijke tijd was het, wat heb ik veel meegemaakt en zoveel leuke mensen ontmoet! Maar goed, aan alles komt een einde..... Maaaaaaaarrrrrrrr voor mij betekend dit wel weer gewoon een volgend avontuur. Ike is inmiddels namelijk ook in het land en onze eerste avondjes stappen zijn alweer een feit. Ook dat hij zijn eerste avond zijn telefoon uit zijn broekzak laat halen, welkom in afrika ;-)


Plettenberg Bay was mijn laatste verhaal gestopt.... ik kwam daar eigenlijk met 1 reden; Isabel en ik gingen bungee jumpen!! De hoogste brug in Afrika, 216 meter. Ik meen het serieus dat Afrika mij een beetje gek maakt. ik doe dingen die ik normaal gesproken niet zo snel zou doen. Maar wie weet kom ik hier nooit meer, dus ik moet het allemaal gewoon maar gedaan hebben. Mijn motto is hier dan ook; Gewoon omdat het kan! 11 uur was het dan zover, wat was dit eng zeg.... Ik zal dan ook eerlijk bekenen; eens en never nooit meer. Het moment dat je op het randje staat en ze daar af staan te tellen... pfffff! Ik vroeg aan een van de medewerkers ik ga toch niet dood? nee hoor meissie, niet vandaag! De meesten van jullie zullen mijn filmpje wel gezien hebben op fb denk ik.... Je hoort me niet gillen maar ik kan je vertellen, in de avond had ik bijna geen stem meer over. Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb. mooi verhaal voor thuis ;-) Isabel en ik zijn daarna maar een rustig dagje gaan houden, dit was wel genoeg avontuur op 1 dag. Shoppen, bios en uit eten was de planning. Na Plet ben ik doorgereisd naar Wilderness, hier weer nieuwe vrienden moeten maken want Isabel ging al door naar Kaapstad. De eerste nacht had ik de hele dorm voor mijzelf, dat is soms zo lekker. Ik ben het dorp even gaan verkennen en een massage genomen, daarna neergeploft bij een pizzaria waar ik zo\'n 4 uur heb gezeten. De eerste keer dat ik alleen heb gegeten, maar eigenlijk wel fijn. boekje lezen, planning maken, beetje kletsen met de mensen die er werken.... In de avond lekker een bar opgezocht en aan de wijntjes gegaan, wat een leven heb ik hier toch he! De volgende dag wilden de weergoden even niet meewerken; regen, regen en nog is regen! Dussss; Chilldag! wat meiden ontmoet, filmpje gekeken, wijntjes gedronken, lekkere hapjes gemaakt, internetten.... In de avond met ze allen een vega maaltijd gegeten. wanneer je zegt hier dat je geen vlees eet, vragen ze of je dan kip wil. naar mijn idee is kip toch ook echt vlees.... maar in afrika zeggen ze dat kip geen vlees is want het is niet rood van binnen. Nu zeg ik dus ik eet geen vlees en ook geen kip.Mijn avond was ook erg interessant, wel is 2 chinezen stoned gezien?? En nee, dit is geen grapje.... Al heb ik erg veel lol gehad in mijn dorm met die gasten!


Volgende dag zon!!! Yes, daar houden we van... Ik ga paardrijden vandaag, ik hou helemaal niet van paarden, maar ze zeggen dat dit hier de beste manier is om van alles te zien. Eigenlijk vond ik het best leuk en ben gelukkig niet van dat paard gevallen. weer een ervaring rijker. Verder in wilderness de zee in gegaan. de temperatuur was best oke, maar wat een golven hier. Leuke, relaxte dagen gehad in Wilderness.... Next stop; Mossel Bay; Onderweg naar Mossel bay kwam ik manuele weer tegen. Wij hebben elkaar ontmoet in Drakensberg en iedere keer komen we elkaar onderweg tegen, super leuk! Ook ontmoet ik in deze bus Joanna, die naar hetzelfde hostel als mij gaat in Mossel bay. manuele reist al door naar Kaapstad, dus die zie ik later weer. Aangekomen in mijn dorm, deel ik mijn kamer met een nederlands meisje, Marieke. Lekker om weer is even in het Nederlands over allerlei meidenzaken te kletsen. Samen met Joanna en Marieke even door Mossel Bay gelopen en een bakkie gedronken. na al deze relaxte dagen was ik echt zo toe aan een feestje.... dus trommelen we de jongens van onze hostel op en gaan we op pad... weer een avondje voor in de boeken! De volgende ochtend stond voor mij sandboarding op het programma, ik dacht dat doe ik wel even... maar is nog best pittig. Eerst op een bord liggend naar beneden, zo\'n 240 meter, dat gaat hard!!!! Daarna staand van een wat lager zandheuveltje, ik heb uiteraard weer wat klappers gemaakt maar wel weer veel lol gehad. Zand zat overal na deze 3 uurtjes boarden... In de avond uit eten geweest met mijn vriendinnen in Mossel bay. Mijn planning was eigenlijk om mijn volgende dagen door te brengen in Stellenbosch, maar helaas Bazbus vol ;-( Gelukkig kan ik heel lief lachen en dat leverde me een autoritje op naar Kaapstad!! Een van de jongens hier ging daar toch heen voor het weekend, mooi!!! Ik ben zo enthousiast, ik ga eindelijk naar Kaapstad, zoveel mooie verhalen over gehoord. Plus dat ik ook nog is in styl ga, vette Cabrio!!! Ik werd afgezet in Ashanti.... Van de mensen in mijn dorm werd ik nou niet heel enthousiast en ik moest 10 minuten lopen naar het uitgaansgebied..... hmmmmm.... Ik liet Isabel weten dat ik in Kaapstad was aangekomen... Isabel en uitgaan, dat word me weer een avond. En dat was het ook! Het was haar laatste avond en mijn eerste, goede reden voor een feestje dus. ook leerde ik mensen kennen van Long street backpackers. De meest gekke mensen zijn echt de leukste... Dus de volgende ochtend mijn spullen gepakt en verhuisd naar de Long street. een plek als deze is echt meer mijn ding, midden in het uitgaansleven, veel dronken en gezellige mensen, teveel herrie in de avonden... Ik hou ervan. Na mijn verhuizing Manuele opgezocht want die was er ook nog. samen een gratis wandeltocht door de stad gehouden, lekker gelunched, prima dagje. In de avond met mensen uit mijn dorm gegeten en de kroegen weer onveilig gemaakt. De dag erna slecht weer, maar er is niks dat mij gelukkiger maakt dan een dag shoppen en wellness. en dat shoppen hier is geen probleem... Het enige probleem is dat het allemaal niet meer in mijn backpack past! Ondertussen is het alweer de 30ste van de maand. dagje sharkdiven op het programma. Om half 12 werd ik opgehaald om naar Gansbaai te vertrekken, gelukkig kon ik deze weg nog 2 uur slapen. leuke groep van bijna alleen maar vrouwen. Eerst een duidelijke uitleg, waar houd je je handen en voeten in de kooi om ze te behouden en welke instructies krijg je van de medewerkers terwijl je in de kooi zit. Klaar voor de star, de kooi in. ENG JOH!!!! Ik ga never nooit meer de zee in nu ik heb gezien hoe groot die beesten zijn en hoeveel tanden ze hebben.... wij zagen witte haaien van zo\'n 4 meter en dat zijn nog niet eens de grootste. Toen ik in de kooi zat 30 minuten heb ik denk 6 haaien gezien. mijn geluk weer er waren er 2 tegelijk waarvan 1 met zijn neus tegen de kooi aanzat. meisje naast me die hield het niet meer, haha... Ik vond het daarna wel genoeg en heb veilig vanaf de boot foto\'s gemaakt. in de avond met Manuele de kroeg opgezocht, haar laatste avond. Mijn muziek hier was niet echt mijn ding, zoveel kroegen en wij presteren het om de slechtste uit te zoeken. maar goed, ook daar kan je lol hebben. ik vermaak me overal. NK uit de maat dansen, luchtgitaren en teveel drank! heerlijk avondje! Volgende ochtend heerlijk katertje ook, en als je dan je kamer deelt met 9 anderen is dat niet zo heel fijn. dus bed uit en naar het strand nu het nog kan, word namelijk al wel echt kouder nu... wintertijd is aangebroken ;-( Ondertussen is ook Mariska aangekomen in kaapstad, gezellig. ik heb Mariska ontmoet in Coffe Bay, leuke meid uit Amsterdam. Nou een eerste avond moet gevierd worden. Dus op stap maar weer.... Super avondje! Afgesloten met een prive concert.... hahahaha! De dag erna kwam Ike aan, jeeeeeeee! Wat er die avond is gebeurd heb ik al verteld.... maar ondanks dat was het toch een heerlijk avondje met veel gezelligheid... Ik heb Ike ondertussen kaapstad een beetje laten zien, shoppen, wellness dagje, het nachtleven... Ja, wij gaan hier wel lol hebben.


Ik vind het jammer dat mijn reizen is afgelopen, maar ik ben heel enthousiast over het werk dat nu gaat starten. Heb er super veel zin in!!! Vandaag hebben we een cursus dag en aan het einde van de dag gaan we naar ons nieuwe gezin. Ik ben zo benieuwd!!!


Het volgende verslag zal ik samen met Ike schrijven over een tijdje, dan kunnen jullie lezen hoe we het werken hier ervaren, hoe ons nieuwe gezin is en hoe we de weekenden gaan invullen. want we hebben alweer wilde plannen ;-) bedankt voor alle reacties en berichtjes de laatste keren, vind ik erg leuk!!! Dikke kus voor iedereen en allerliefste oma, alvast gefeliciteerd met je verjaardag, Fijne dag dinsdag!!! Love you!! xxx


Ps foto\'s komen weer later, internet is TE traag hier!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!