pattygroen.reismee.nl

Zuid Afrika... Johannesburg, Krugerpark, Drakensberg

Lieve allemaal,


Ik heb al van meerdere mensen de vraag gekregen; waar blijven je verhalen dan pep? Ik heb er nu even tijd voor gemaakt, dus daar komt mijn eerste verslag van deze nu al meest geweldige reis ever!


Op 31 maart was het dan zover, ik stapte het vliegtuig in om 2 maanden een nieuw avontuur te beleven. Op 1 april, mijn liefste mama haar verjaardag, kwam ik aan in mijn eerste hostel; Bobs Bunkhouse. een heerlijke plek om te verblijven, erg leuke mensen. hier kwam ik 2 meiden tegen en samen met hen ben ik naar het apartheidsmuseum geweest. was erg indrukwekkend, we hebben daar zo\'n 5 uur rondgelopen. De volgende dag ben ik naar het Krugerpark gegaan voor 4 dagen.... Ik had een tent gereserveerd want dat was het goedkoopste en het leek me wel spannend eigenlijk!
Maar de eerste nacht mocht ik slapen in een super luxe lodge. Ook was er deze eerste avond na rondgereden te hebben in een jeep en heel veel dieren te hebben gespot een braai (bbq) in het bos. De volgende ochtend om 5;15 een ochtendwandeling, hier was het de bedoeling dat we vogels zouden spotten, voetafdrukken bekijken enz... maar ik had geluk want we kwamen ook een olifant tegen! In de middag was ik alleen want de groep met wie ik was kwam maar voor 3 dagen, dus die hadden een ander programma. Ik ging met Chris op pad. Het eerste uur geen dier te vinden, maar gelukkig was Chris ook erg leuk om naar te kijken. Hij wist ook heel veel te vertellen, dus was ontzettend interessant. Het 2de uur kwamen alle dieren weer voorbij; olifanten, apen, giraffe, een buffalo enz. Het was leuk dat Chris kon vertellen of het een mannetje of vrouwtje was, hoe oud de dieren waren, hoe het eraan toe gaat in de jungle. hier word nog echt om de vrouwen gevochten, kunnen de meeste mannen nog wat van leren ;-)
\' s avonds slapen in mijn tent, deze stond net als de lodge net even buiten het Krugerpark. Pretty, de dame die mij naar mijn tentje 4 bracht vertelde dat alle dieren hier rond liepen behalve de leeuw en de olifant. Fijn! Maar goed, de tent zag er prima uit. wel een stukje lopen dus ik was blij dat ik nog een buurmeisje had en we samen konden lopen in het donker. De tent was me best goed bevallen. 4 april was mijn dag in het Krugerpark zelf, ik was zo blij; ik heb een leeuw gezien! Eigenlijk 2, maar de 2de lag te slapen op een afstandje. De eerste lag gewoon te relaxen op de weg dus we kwamen heel dichtbij, heel gaaf! Ik was weer met een leuke groep mensen op pad, in de avond gegeten en een drankje bij het kampvuur. De laatste dag nog een wandeling gemaakt in de ochtend en daarna terug naar Johannesburg. Terug naar Bobs, Hier ontmoette ik een jongen; Andy. We zijn samen naar een 5 sterren restaurant gegaan, had ik wel verdiend na al die dagen in de jungle. wijntje erbij, prima avond! Tot in de late uurtjes hebben we spelletjes gespeeld in onze hostel met de mensen van daar. De volgende dag door Jo burg gegaan met de bus. Andy had het goede idee om een stuk ook lopend te doen. Ik begrijp nu waarom mensen zeggen dat het geen veilige plek is om te zijn.... Toen we in de avond vertelde wat we hadden gedaan vroeg Bob ook of we niet helemaal lekker waren, haha oepsie! Maar goed, alles is goed gegaan. nadat we de Nelson Mandela brug over waren gegaan was het ook een stuk beter en hebben we daar gelunched. We hebben vanaf het hoogste gebouw de stad bekeken, maar eerlijk waar, niks moois aan! In de avond een tour gedaan door de township Soweto. Mee gegeten en wat biertjes daar gedronken. In sommige gedeelte mochten we niet de auto uit, dat was te gevaarlijk. interessante avond die we eindigde in een bar. Op 6 april ben ik vertrokken naar Drakensberg. Het reizen met de Bazbus bevalt me prima. Je ontmoet veel mensen, ziet veel van het land tijdens het reizen en de service is prima. Mijn nieuwe hostel Amphitheatre is ontzettend mooi. jacuzzi, zwembad, groot landschap. Ik ben deze dag gelopen door het landschap achter mijn hostel en heb een paar uurtjes lekker bij een meer gelegen, hier was helemaal niemand. zo relaxed! Vandaag ben ik naar het Maloti Drakensberg Park geweest, het was rustig in mijn hostel dus er was geen tour om te doen. Het was mooi weer en ik heb een super klim gemaakt om de watervallen te zien. helemaal alleen zonder gids, als je mij en mijn richtingsgevoel een beetje kent zal je verbaast zijn dat ik op de juiste bestemming ben aangekomen en ook weer veilig terug ben ;-) Prima dagje. Morgen ga ik mee met een groep om een klim te maken en waarschijnlijk ben ik hier donderdag ook nog om een tour te doen. het bevalt me hier wel. Mijn planning is om vrijdag naar Durban te gaan om daar mijn weekend door te brengen.


Ik heb hier iig genoeg te doen en heb het onwijs naar mijn zin! De tijd gaat zo snel..... Ik heb helaas geen tijd (en zin) om mijn foto\'s erop te zetten. Dat doe ik later!!!


Dikke kussssssss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!