pattygroen.reismee.nl

Zuid Afrika, nieuwe update: Nog steeds naar mijn zin hier ;-)

Hoi Hoi,

Ondertussen alweer zoveel meegemaakt, dat het wel weer tijd is voor een update. Op dit moment zit ik in Plettenberg Bay samen met Isabella. Een meisje die ik ontmoet heb een aantal dagen geleden, we hebben spannende plannen voor komende 2 dagen, maar dat vertel ik pas als we het ook echt uitgevoerd hebben ;-)

De laatste keer zat ik nog in de Drakensberg, voor mijn gevoel al maanden geleden. voel me hier zo thuis.... en mijn tijd gaat te snel voorbij. Maar goed....
De 2de dag in Drakensberg ben ik met een groep een klim gaan maken naar de watervallen. een stuk hoger dan de tour die ik de dag ervoor zelf had gelopen. Op sommige stukken was het echt wel heel erg zwaar en heb ik mijzelf een aantal keren afgevraagd of ik het nou wel echt zo leuk vond. Maar het resultaat mocht er weer zijn! Wat is het daar ontzettend mooi zeg. Het was deze dag ook niet zo heel erg bewolkt dus hadden een goed uitzicht. Op de top onze lunch gegeten en daarna terug naar beneden. Dat naar beneden gaan was nog best even spannend want dat ging met een paar ladders. maar eenmaal bezig was het prima te doen. het was warm, zwaar en pijnlijk voor de benen, maar meer dan waard om gedaan te hebben. wel heb ik bedacht dat ik van die lelijke bergschoenen ga kopen voor dit soort tochten. op je gympen is ook niet alles. De volgende dag stond Lesotho op het programma, leuk weer een stempel erbij in mijn paspoort. De gids probeerde ons de taal een beetje te leren, is met allemaal verschillende klik klanken, erg grappig. We zijn deze dag naar een basisschool geweest, naar een genezer / dokter in het dorp waar we waren, bij mensen thuis, het zelfgemaakte bier gedronken dat bij bijzondere gelegenheden gedronken word. was nog best oke eigenlijk. In de avond met mijn kamergenootje een maaltijd gekookt, het eten hier is nog best prijzig namelijk. daarna lekker de bar ingedoken en een heerlijke avond gehad met de groepjes van de afgelopen 2 dagen. De 11de ben ik vertrokken naar Durban om weekend te vieren. (al is het voor mij hier iedere dag weekend!). Bij binnenkomst in mijn hotel leerde ik gelijk wat leuke mensen kennen die vroegen of ik mee ging een hapje eten. Dus lekker uit eten geweest en een dansje gedaan in een lokale kroeg. We waren de enige blanken daar , maar de mensen hier vonden het super leuk dat we er waren en al snel werden we bij het feest betrokken. het was ook niet in de bar, maar in een soort achtertuin..Beetje apart maar ik heb daar zo\'n super avond gehad. De dag erna een druk programma; Victoria market, uitzicht vanaf het stadion over Durban en naar het aquarium. Zondag een chilldag op het strand, na zo\'n weekend ben je daar ook wel aan toe. In de avond met mensen uit mijn dorm bedacht om een spelletjesavond te houden. Dit was echt een geniale avond. we begonnen met wat kaartspellen, maar daarna werd het annemariakoekkoek (zo grappig wanneer mensen dat uitspreken die niet uit nederland komen) Verstoppertje en stoelendans.... wat een avond! De volgende ochtend weer gedag zeggen tegen elkaar want dan gaat iedereen weer zijn eigen weg. mijn planning was Coffee bay, dus hup de bazbus in en gaaaaaaan! In de bus zelf heb ik Isabel ontmoet. eigenlijk heet ze Tonja maar ze vind Isabella leuker... gewoon omdat het kan zullen we maar zeggen! we hadden gelijk een klik en hebben heerlijk even meidenpraat gehouden bij het kampvuurmet een drankje erbij. De volgende dag was het weer hier zo slecht dat iedereen uit onze kamer besloot om verder te reizen.... helaas maar het was niet anders. dus planning omgegooid en doorgereisd naar Port Elisabeth samen met isabel en linda. Kwamen laat in de avond aan dus zijn gaan slapen want de volgende dag stond het Addo elephant park in de planning. En ik had weer geluk..... weer een leeuw gezien!! jeeeeee!!! Na deze geweldige dag zelf een braai geregeld. de jongens van onze hostel hadden zin om uit te gaan, zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! Dus douchen omkleden en dansen maar. De dag erna met een behoorlijke kater een citytour gedaan. Port Elisabeth is best een mooie stad. de meeste mensen zeggen tijdens het reizen dat je hier niet heen moet gaan, maar ik heb hier eigenlijk een hele leuke tijd gehad. In de avond naar het casino, Linda en ik hebben ons zeker een uur vermaakt aan de roulette tafel voor 3 euro. Alles is zo goedkoop hier! Daarna toch maar weer op stap met mijn nieuwe vriendinnen. (Ik mis mijn eigen vriendinnen wel hoor ;-) ) De volgende ochtend kwam de bus ons ophalen om kwart voor 7, ik was gelukkig net op tijd thuis! Helaas afscheid nemen van Linda want die had wat minder tijd om naar kaapstad te reizen. met Isabel ben ik doorgereisd naar jeffreys bay, de place to be volgens iedereen. Helaas hadden ze maar plek voor ons alleen op vrijdag dus moesten we nieuwe vrienden maken zodat we zaterdag konden blijven slapen. genoeg aanbiedingen dus dat zat wel goed. In jeffreys bay surfles gehad, wat een giller!! Ik heb wel zeker 3 seconden gestaan van de 2 uur. Echt veel lol gehad en vooral veel zeewater in mijn neus. die golven hier zijn niet normaal. Verder hebben we hier alleen maar gefeest. Jeffreys Bay was een heerlijke plek om te zijn geweest maar wanneer mensen te dronken zijn en midden in de dorm gaan staan plassen midden in de nacht weet je dat het tijd is om te gaan!!!

Dus vandaar dat ik nu in Plettenberg ben aangekomen. Nou zoals jullie kunnen lezen gaat het hier super en heb ik het ontzettend naar mijn zin, dus maak je geen zorgen! ;-) Ik ga proberen wat foto\'s te plaatsen, maar het internet hier gaat niet zo heel erg snel..... Tot de volgende update!!! Liefs Pat